Nufnang

Wednesday, February 26, 2014

Kuching, Sarawak - 3



Menjejak Pasar Serikin yang tersembunyi

bunyinya agak menakutkan tak

cam 999 TV3


kalau pergi sarawak, tak sah kalau tak pergi pasar serikin ni..

bagi i memang besla..

kenapa?

barang-barang murah...

  macam berada di bandung indonesia

kalau orang yang takut ke indonesia, bolehla berkunjung ke serikin sarawak

serikin ni sempadan indonesia (kalimantan)



kalau dari kucing jaraknya dalam 45 km, orang2 kalimantan ni akan masuk ke sempadan kita 

pada hari satu dan ahad sahaja bermula jam 7 pagi hingga 5 ptg, hari ahad sampai jam 2.00 

ptg sahaja kerana lepas tu , diorang akan pulang ke kalimantan semula

kawasan ini di atas garisan khatulistiwa, so cuacanya cepat panas, dalam jam 10 matahari dah 

 keluar, i 6.30 pagi dah kuar dari hotel,tapi dah cerah macam jam 7 pg di semenanjung



jom kita layan sebahagian barang2 yang dijual di sana



kain2 pasang


 

telekung2, bawah ni untuk bakal2 pengantin2



gitar pengamen, cam tegar main tu




 

hasil dari rotan
 

tikar sarawak


kekacang dan pelbagai jenis popia,




"tante" tengah cedok popia

 

popia cheese pedas RM 11 utk  1/2 kg, kat sini rm 20


safe care aromatherapy minyak angin

dapat murah sikit dari semenanjung

borong 5 terus, buat stok

memang bagus..



tekstil

 
  
alas meja dengan tisu pon aku nak beli...


hadoiiiiii

 

 air cappucino


 

bersambung selagi tak balik....



2 comments:

  1. saya pernah pegi sekali je kat situ..kalau nak survey baju atau kain untuk dibuat baju pengantin,pegi serikin memang rambang mata dibuatnya..hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula kan rambang mata dibuatnya..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...